בעזרת בניית אתר אינטרנט עסקים רבים יכולים להגיע בקלות לשוק הגלובלי.
בניית אתרים יכולה לשמש את העסק גם למטרות פרסום ויחסי ציבור.
אתר אינטרנט עבור העסק יכול לתפקד גם כנקודת מכירה.
אתר אינטרנט משמש גם בתור שירות או תמיכה למוצר ובכך ליצור ערך מוסף עבור הלקוחות.
רשת האינטרנט התפתחה בקצב מסחרר בשנים האחרונות,
כיום, נושא מסחר אלקטרוני נעשה נפוץ ונגיש,
היתרון הגדול בהקמת חנות מקוונת כזו נעוץ בעובדה שבעל החנות אינו כבול בהסכם או בדמי ניהול גבוהים,
ניהול החנות נעשה בממשק פשוט ונוח ואין שום תלות במפתח זה או אחר.
אתר מכירות מאפשר לעסקים להציג את המוצרים ולמכור אותם בצורה מקוונת לקהל גולשי האינטרנט.
לאתרי מכירות יש יתרונות רבים מבחינת העסק, הם מאפשרים להפחית את עלות המכר,
להגיע לשווקים חדשים ולמכור מוצרים 24 שעות ביממה בעזרת שימוש במערכת אוטומטית.
בניית אתר מכירות הוא דבר חשוב ואף מומלץ עבור עסק, אך בניית אתר מסוג זה צריך להיעשות בצורה חכמה
על ידי אנשים הבקיאים לא רק בצד הטכני של טכנולוגיית האינטרנט, אלא גם מכירים את הרגלי הגולשים ואת תחום השיווק באינטרנט.
כמו כן יש לקחת בחשבון את אמצעי הגלישה השונים ולבנות אתרים רספונסיביים ונגישים, דבר המעניק להם גם יתרון רב במנועי החיפוש (הקידום האורגני).
ישנם גולשים המשתמשים במחשב, אחרים בטאבלט או סמארטפון; אתר רספונסיבי הוא אתר אשר יודע להתאים את עצמו לאמצעי הגלישה ומציג את הדף בצורה האופטימלית בכל סוג של מכשיר.